Utflykt, slit och släp

Började dagen med att agera skoltaxi, J:s klass och 4-5:orna var på utflykt så jag stannade kvar hela dagen med undantag av att jag for och lämnade en nyckel till de hantverkare som kommer imorgon.

Medan jag var på utflykt så kom mina föräldrar och började riva ut porslin + duschkabin från badrummet.
Efer lite problem som var enkla att fixa så stod badrummet tomt och päronen drog, kanske var det nöden som gjorde sig påmind, taskigt med toa just nu.
Efter att dom åkt så tog jag och plockade ned taklister och slet ner de kvarvarande resterna efter tapeten och så målade jag taket ett första varv. Golvmattan åkte också ut, så nu är det fritt fram för golvläggaren att fixa resten. Ska bli så skönt när allt är klart, lever i ett kaos just nu och värre ska det bli, köket ska rivas ut och bytas, här ska de bli ett nytt hem innan jul. KUL men jobbigt medan allt är som en enda röra.

På de hela en toppendag, tack för att jag fick vara med våra underbara barn på utflykten och tack för hjälpen till mina älskade päron, ni är bäst :o)

Kramisar MalinMamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0